Ügyleírások

Ügyleírások

Adóügyek
1. Iparűzési adó - Bejelentkezés iparűzési adó hatálya alá
- Változás bejelentés iparűzési adóban
- Adóbevallás iparűzési adóról
2. Beszedett idegenforgalmi adó - Bejelentkezés idegenforgalmi adó hatálya alá
- Adóbevallás idegenforgalmi adóról
3. Gépjárműadó - Változás bejelentés gépjárműadóban
4. Építményadó - Adóbevallás építményadóról
5. Termőföld bérbeadása - Termőföld bérbeadásából származó jövedelem bevallása
6. Talajterhelési díj - Bevallás talajterhelési díjfizetési kötelezettségről
7. Kérelmek - Méltányossági kérelem
- Fizetéskönnyítési kérelem
- Befizetésekkel kapcsolatos kérelmek
8. Adóigazolások - Tájékoztató
9. Adó- és értékbizonyítvány - Tájékoztató

Építéshatósági ügyek
A Pásztói Kistérséghez tartozó településeken - Alsótold, Bér, Bokor, Buják, Csécse, Cserhátszentiván, Ecseg, Egyházasdengeleg, Erdőkürt, Erdőtarcsa, Felsőtold, Garáb, Héhalom. Jobbágyi, Kálló, Kisbágyon, Kozárd, Kutasó, Mátraszőlős, Palotás, Szarvasgede, Szirák, Szurdokpüspöki, Tar, Vanyarc - építési,- bontási,- fennmaradási,- használatbavételi engedélyek kiadása.

Egyéb építési feladatok: közterület-használati engedély kiadása, fakivágási engedély kiadása, szakhatósági hozzájárulások megadása, közreműködés a kereskedelmi hatósággal.
Postázási cím: Polgármesteri Hivatal, I. fokú építésügyi hatóság
3060 Pásztó, Kölcsey Ferenc u. 35.
e-mail elérhetőség: epites[kukac]paszto.hu
Ügyintézők: Bencsikné Tóth Izolda
Csépe Sándor
Kosztovics Ottó
32/460-155 #45 mellék
 
Az építésügy területén 2013. január 1-jén elindult az engedélyezési eljárások elektronizálása. A központi építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszer (ÉTDR) az egységes építésügyi hatósági felületen elektronikusan, elektronikus kérelemmel együtt feltöltött, az engedély-kérelmekhez tartozó dokumentációk elektronikus kezelését és véleményezését biztosítja a hatóságok és szakhatóságok számára. A rendszer lehetővé teszi, hogy az érintett szakhatóságok és egyéb igazgatási szervek a központilag tárolt elektronikus tervek és dokumentumok véleményezésével (azaz az államigazgatáson belüli postaforgalom megszűnésével) lássák el feladataikat, miközben az irattározási és tervtározási munka is jelentős fizikai tereket szabadít fel.

A technológia új távlatokat is megnyit. Az elektronizációval lényegében ügyfélszolgálattá alakul - az ügyfél számítógépén túl - minden kormányablak is, így a tulajdonos tartózkodási helyétől távol eső ingatlanjával kapcsolatos ügyek intézése is lehetővé válik (akár egy szomszéd építkezése kapcsán iratbetekintési jog gyakorlására vagy nyilatkozat tételére is gondolhatunk). A Ket. - az új módosítás révén - mindezekre már lehetőséget biztosít azzal, hogy ezek szabályait az építésügyi jogszabályok határozhatják meg. Az elektronikus ügyintézésre való hajlandóság várhatóan igen magas lesz az építésügy területén, hiszen az eljárásban egy magasan kvalifikált, műszaki szakember közreműködése biztosított, ill. biztosítható (analógiaként említhetjük a vállalkozások könyvelői által intézett elektronikus adóbevallást), ráadásul jelentős nyomtatási költségeket spórolhatnak meg az építtetők.

» Információk az ÉTDR használatáról
» Belépés az ÉTDR felületre